При каране по велоалеи трябва да следваме някои правила

  • Да не се прекалява със скоростта тъй като изникват всякакви неочаквани препятствия под формата на кучета, котки, малки деца, шишета и т.н.
  • При пресичане по пешеходна пътека по закон трябва да се слезе от тротинетката. Това макар и добра практика не е толкова необходимо. Важното е просто да се намали достатъчно, за да се даде първо шанс на шофьорите да ви видят и второ време на вас да можете да се огледате спокойно. Ако наистина няма коли наблизо нищо не пречи да ускорим за да освободим платното по-бързо. Няма обаче нищо по-опасно от това да се опитате да минете преди някоя приближаваща кола!!!Блъснати велосипедисти и тротинетки по този начин има много. Ако не сте сигурни че колата ще ви даде път просто не минавайте пред нея. Ако колоните са две и първата колона ви пуска не бързайте да минете преди да видите че и втората спира, има голям шанс да не са ви видели.
  • Винаги карайте сякаш сте невидими за останалите участници в движението. Това златно правило на мотористите важи и за тротинетките. Не разчитайте на предимство!!!
  • По велоалеите при изпреварване на пешеходци или велосипедисти винаги ги заобикаляйте възможно от по-далече и намалявайте покрай тях, очаквайки да кривнат рязко.

Карането по пътното платно заедно с колите е доста сериозно и крие много опасности, но при отговорно отношение всъщност може да бъде за предпочитане

  • Абсолютния минимум е да познавате правилника за движение по пътищата
  • Много важно е и страшно помага ако сте активни шофьори. Познаването на трафика и поведението на другите шофьори може да ви спаси от много опасни ситуации
  • Тротинетката трябва да е достатъчно бърза да върви с трафика. Влаченето с 25 дори плътно в дясно е неприятно и опасно изживяване.
  • Когато колите се движат не трябва да карате между тях, а в колона в дясното платно, но не плътно вдясно заради излизащите от пресечките коли, които могат да не ви видят.
  • Когато колите са спрели на светофар или се движат бавно може да минете между тях бавно, за да минете най-отпред. Ако тръгнат преди да сте стигнали, трябва веднага да се върнете в колоната. Тъй като скоростта е ниска е лесно да се бутнете без да стряскате шофьорите и да ви псуват. Ако стигнете най-отпред на светофара вероятно няма да има място за вас между първата кола и пешеходната пътека. Затова вместо да се пречкате на пешеходците, отидете малко след пешеходната пътека, като естествено минете бавно и се огледате за пешеходци. Лично аз ако има място в колоната от коли малко преди светофара, предпочитам да се мушна зад някоя кола, защото мога спокойно да я следвам, а не да давам газ и да се оглеждам назад дали някой автомобилен състезател не ми диша във врата.
  • И тук важи правилото за невидимост, не разчитайте, че шофьорите ви виждат, дайте им време да го направят и мислете от тяхната гледна точка. И на вас не би ви било приятно някакъв олигофрен да се появява от нищото с бясна скорост, да сече ленти и завои, да минава на червено и в същото време да смята че вие сте длъжни да го пазите.
  • Винаги карайте с включени светлини, мигалки отпред отзад, откъдето може, както и носете ярки дрехи, най-добре светлоотразителни якета и жилетки
  • Давайте път на пресичащите пешеходци и спазвайте правилата, за да не влошавате и без това лошия имидж на тротинетките

В крайна сметка всичко е до умереност, ако карате разумно и не си насилвате късмета вероятността от инцидент е сравнително ниска. В почти всички случаи на опасни ситуации те са могли да бъдат избегнати. Грешката почти винаги е на водача на тротинетката. Лекотата на движение и мощността често увличат и ни карат да правим глупости, да се мушим където не трябва, да продължаваме където трябва да спрем и т.н. Да, понякога наистина виновни са другите участници в движението, но пак в повечето случаи инцидента може да се избегне ако винаги сме нащрек за човешката глупост и непредвидимост.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *