Една от основните ни дейности като сервиз за тротинетки е смяната на спукани гуми. Повечето ни клиенти не осъзнават колко е важно поддържането на правилно налягане в гумите и колко често гумите се пукат не от тръни и остри предмети, а от ниско налягане. Какво се случва с една мека гума? Първо вероятността вътрешната гума да бъде прищипана от джантата при удар, причинен от неравност на пътя е доста голям. Второ когато налягането е ниско вътрешната гума се търка във външната, като и от двете се отделят стърготини, в резултат вътрешната се пука, а външната изтънява до степен да се покажат конците отвътре, при което и тя е за смяна. Решението на тези проблеми е редовната проверка дали гумите са напомпани. За целта трябва помпа с манометър, тъй като на пипане се усеща само кога гумите са ужасно меки. Правилното налягане е 5 бара в повечето случаи, за по-леки хора и деца може и 4. Интервалите на проверка са индивидуални, като в началото е добре да се проверява всяка седмица и постепенно според резултатите може да се разреди. Всяка гума е различна, някои спадат по-бързо от други. Но общото е, че винаги спадат без значение дали са карани или не. 5 бара звучи много, повечето външни гуми имат надписи, че максималното им налягане е около 3 бара, но опитът ни сочи, че 5 бара са правилното налягане и нито една гума не е гръмнала. Имаме дори клиент който помпи гумите си на 8 бара и изкарва хиляди километри. Естествено идва и въпросът с комфорта при каране. Нормално е тротинетка на 5 бара да вози по-твърдо отколкото на половин или един бар, но имайки предвид неудобството при спукване и разходите по закупуване и смяна на вътрешна, а често и на външна гума, това леко неудобство си заслужава.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *